måndag 1 oktober 2012

en helg i slutet av september

jag har haft en jättebra helg och nu tänkte jag visa i 36 bilder hur den har sett ut!

FREDAG:
på fredag kväll for jag tillsammans med pauline och evelina hem till anna för att hänga lite.
vi såg även den snyggaste filmen jag sett på många år (SÅ JÄKLA SNYGG!!), "moonrise kingdom" hette den!

LÖRDAG:
morgonen därpå steg vi upp tidigt och åt go'frukost.
därefter hoppade vi in i bilen och körde mot ÖVIK och SECOND HAND!

 först kollade vi in en stor, nyöppnad butik lite utanför stan.
jag hittade himla mycket bra grejor, så jag var nöjd!!

när vi kände oss klara körde vi in till centrum på jakt efter mer second hand!!

övik är ändå en småtrevlig stad må jag säga.

vi hamnade på kupan. hittade dock inget kul!:(

efter en hel morgon av letande bland kläder och prylar kurrade magen rejält.
så vi satte oss på ett jäkligt trevligt fik och åt räkmackor + drack kaffe!

mätta och belåtna var det sedan dags att hitta igen bilen och bege sig hemåt igen.
jag skulle dock inte riktigt hela vägen hem utan vännerna släppte av mig hos mormor och morfar vid havet!!

väl där tog jag en prommis i jackan jag hittade tidigare under dagen, satte mig på några klippor och funderade på livet. 

anledningen till min vistelse hos morföräldrarna var för att dem har varit gifta i hela 50 år och det skulle givetvis firas!!
jag har inte så mycket bilder från kvällen pga. mormor och morfar är väldans kameraskygga, men det vankades god middag + bra sällskap = väldigt trevlig kväll!

SÖNDAG:
dagen efter for jag på förmiddagen in till umeå igen, de 1000 lyftkranarnas stad.

 på café mekka mötte jag upp anna, josefin + maria för en fika!!

 här har vi anna, maria och josefin!

 på kvällen träffade jag anna och pauline igen. vi skulle på hejdå-fika hos julia!

 här har vi henne förresten! hon flyttar till london på tisdag, vilket är väldigt coolt + kul för henne!!

hos julia befann sig redan en massa bra vänner, och kvällen var en mycket bra avslutning på en mycket bra helg!
____________
TRANSLATION: I had a great weekend! I saw one of the most beautiful movies I've ever seen ("moonrise kingdom" for you who are curious), went second hand-hunting in övik, celebrated my grandparents 50 years of marriage, met some friends at a café and said goodbye to julia who is moving to london tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv något trevligt!