fredag 20 juli 2012

sommarhelg i övik: LÖRDAG/SÖNDAG

 när vi vinkat av våra hemåkande vänner lagade vi i ordning jättestarka tacos och sedan blev det dags för...

 KUBB såklart!! 2-0 till oss herrar

 jag hade med mig partymuggar som var rätt så party att dricka ur!

 det röktes vattenpipa och togs tupplurar i hängmattan

 julia + vattenpipa + såpbubblor

filosofen amanda filosoferar och njuter av utsikten

 framåt småtimmarna var det dags för poker, korv + bröd och sen var det dags att gå upp på loftet och hoppa i sängs.

 dagen efter regnade det en jäkla massa så vi stanna inomhus och gjorde i ordning en rejäl frukost (som bland annat bestod av gårdagens kantareller).

 frukostklubben

morgontrötta och mätta såg vi sedan på morgonteve, vilket bestod av saltkråkan och allsång på skansen (vi sjöng givetvis med stort engagemang)

 någon gång efter lunch var det dags att bege sig hemåt efter ett fantastiskt trevligt stughäng!

 MEN!!! vår bil kände att det vore trist att åka hem på en gång så vi tog en sväng förbi stan (övik) först och turistade lite!

vi hittade en fin bil och mitt bilnördshjärta klappade lite extra (jag var VÄLDIGT (!!) intresserad av bilar när jag var yngre)

 glasspaus

 både jag och sara tyckte att ljuset från de färgglada fönstren var spännande!

 sedan gjorde vi oss redo för att åka hem. MEN vi var fortfarande inte taggade på att bege oss mot umeå igen.
så vi for längst e4:an tills vi såg en skylt där det stod "våfflor!" och då svängde vi höger.
då hamnade vi i en liten liten by det vi käkade rå, kall korv med bröd + ketchup och festis till middag!

 sedan begav vi oss hemåt, TRODDE VI. för plötsligt såg vi en sjö och den såg så inbjudande ut att vi stannade för att ta oss ett dopp!

Photobucket
TAGGADE PÅ BAD!!!!

 tjoho!

 det var väldans fint.

till sist kände vi att det var dags att bege sig hemåt igen så vi gav oss ut på vägen med låten "i samma bil" i högtalarna och någon timme senare var vi tillbaka i björkarnas stad.

fantastiskt kul helg alltså!!!

_____________
TRANSLATION: the last pictures from last weekends adventures!

1 kommentar:

  1. Myyyyyspyyys det ser ut att varit! Och fina bilder och vad duktig du är som tagit med dig systemisen för en gångs skull, haha!

    Och som sagt: Ni får allihopa komma upp till mig också. Och nu har jag ju körkort så då kan jag roadtrippa er runt om i Norra Norrland på mina sommarställen. Spontankom om ni känner och har tid för det. Ta med dig vilka som helst bara! Eller om ni inte har tid så finns det ju alltid kvar så kan vi vara spontanta lite mer mot sensommarn istället om det passar bättre! hihiii

    SvaraRadera

skriv något trevligt!